Diyarbakır Valiliği'nden Havaalanı Personeline İletişim Eğitimi

26 Mart 2012 Pazartesi 15:23
  • Diyarbakır Valiliği'nden Havaalanı Personeline İletişim Eğitimi
  • Diyarbakır Valiliği'nden Havaalanı Personeline İletişim Eğitimi
  • Diyarbakır Valiliği'nden Havaalanı Personeline İletişim Eğitimi
  • Diyarbakır Valiliği'nden Havaalanı Personeline İletişim Eğitimi
  • Diyarbakır Valiliği'nden Havaalanı Personeline İletişim Eğitimi
  • Diyarbakır Valiliği'nden Havaalanı Personeline İletişim Eğitimi
  • Diyarbakır Valiliği'nden Havaalanı Personeline İletişim Eğitimi
  • Diyarbakır Valiliği'nden Havaalanı Personeline İletişim Eğitimi
  • Diyarbakır Valiliği'nden Havaalanı Personeline İletişim Eğitimi

Diyarbakır Havaalanı'nda çalışan çeşitli kademelerdeki 500 personele “etkili iletişim” eğitimi verildi. 5 günlük eğitimin ardından katılımcılar sertifikalarını Diyarbakır Valisi Mustafa Toprak tarafından aldılar. Diyarbakır Valiliği’nin Karacadağ Kalkınma Ajansı’nın Teknik Destek Programı kapsamında gerçekleştirdiği “Havaalanı Çalışan Personelin Turizm Odaklı Farkındalığın Arttırılması Projesi” kapsamında havaalanında yer personelinden, taksicilere, güvenlik görevlilerinden, temizlik hizmetlilerine kadar çeşitli birimlerde görev yapan 500 personele bu konuda uzman olan ve onlarca kitabı yayınlanan Prof Dr. İsmet Barutçugil tarafından etkili iletişim, ilişki yöntemi, beden dilini etkin kullanabilme, farklı kültürlerden insanlarla iletişim kurma, moral ve motivasyonunun sağlanması, stres yöntemi, zor durumlarda ve zor insanlarla baş etme konularında eğitim verildi.

 5 gün süren eğitimin ardından havaalanı personeline katılım belgeleri Diyarbakır Valisi Mustafa Toprak tarafından verildi. Havaalanı Konferans Salonu’nda gerçekleştirilen sertifika törenine Diyarbakır Valisi Mustafa Toprak, Vali Yardımcıları Ahmet Dalkıran ve Mustafa Can, Karacadağ Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Dr. İlhan Karakoyun, İl emniyet Müdürü Mustafa Sağlam, Eğitmen Prof Dr. İsmet Barutçugil ile diğer ilgililer ve havaalanı personeli katıldı. Törende konuşan Prof Dr. İsmet Barutçugil, 21 yaşında başladığı eğitimcilik hayatında plakası 21 olan bir kentte eğitimcilik hayatının 41. yılını geride bırakmanın mutluluğunu gururunu yaşadığını ifade ederek, böyle bir projeye vesile olan başta Vali Mustafa Toprak olmak üzere Havaalanı yönetimine, emniyet yönetimine ve Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri ile diğer ilgililere teşekkür ettiğini söyledi. Sosyal ve ekonomik kalkınmanın çok önemli iki ayağının ulaştırma ve turizmin bir noktada buluştuğunu ifade eden Prof. Dr. Barutçugil,  “İnsanların seyahat etmesi mal ve hizmetin taşınması ve bu arada yerli ve yabancı turistlerin şehrimize gelmesi ekonomik ve sosyal kalkınma anlamında çok önemlidir. Burada ortaya çıkan hizmet kalitesi de bu önemi daha da arttırıyor. Burada müşteri memnuniyetini ve hizmet kalitesini arttıracak bir çalışma yaptığımız için çok önemli bir hizmeti gerçekleştirdiğimizi düşünüyorum” dedi.

Vali Toprak: Gelecekte İyi Şeyler Yapmak İçin Algıyı İyi Yönetmeliyiz

Vali Mustafa Toprak ise yaptığı konuşmada, bu projenin gerçekleşmesinde katkı sağlayanlara teşekkür ederek, özellikle Vali Yardımcısı Ahmet Dalkıran’ın ve Karacadağ Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Dr. İlhan Karakoyun’un bu projenin oluşumunda önemli katkıları olduğunu vurgulayarak, eğitim noktasında da Prof Dr. İsmet Barutçugil’in sağlamış olduğu katkılar vesilesiyle kendilerine teşekkür etti.  Vali Toprak konuşmasında şunları söyledi: “Bizim bazı gerçeklerimiz var. Anlaşılabilmek açısından geleceğe de iyi yürüyebilmek için bazı şeyleri iyi yönetmemiz gerekiyor. Demek ki değişimi iyi yönetmek durumundayız. Değişmek durumundayız. Bunun gereklerini ortaya koymak durumundayız. Geleceği iyi yönetmek noktasındayız. Geleceğe iyi bakmak ve gelecekte iyi ve güzel şeyler yapmak adına onu da iyi yönetmek noktasındayız ve özellikle bu programı yapmamızın ana teması olan algıyı iyi yönetmek noktasındayız. Eğer biz bu üç ana unsuru iyi yönetebiliyorsak sonuçta gayet iyi olacaktır diye düşünüyorum. Burada bir havaalanı içerisinde yaşıyoruz, çalışıyoruz, hizmet veriyoruz. Bu alanın da havalimanı yapılması noktasında çalışmalar devam ediyor. Öncelikle onu ifade etmek istiyorum. Eğer ki biz çalışanlarımızın etkili iletişim dilini, diyalogunu, motivasyonunu ve tüm bunların getirdiği güzel sonuçları elde etmek istiyorsak, çalışan arkadaşlarımızın altyapıda hizmet vereceği alanları da iyi kılmak noktasındayız. İyi bir mekânda, iyi bir hizmetle kaliteli çıktı almak da mümkündür.”


Diyarbakır’ın Turizm Pastasından Daha Fazla Pay Almasını Hedefliyoruz

Havaalanının yeni apron, taksi yolları ve atış alanının temizlenmesi için Ulaştırma Bakanlığınca Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü tarafından yapılan ihalenin sonuçlandırıldığını ifade eden Vali Toprak,  “Yapımcı şirketin ortaya çıktığını da buradan belirtmek istiyorum. İnanıyorum ki en kısa zamanda da yer teslimi yapılır ve inşaat o şekliyle de başlar.  Bir diğer önemli gelişme de tabi ki burada modern bir terminal binası yapılması gerekiyor. Onunla ilgili de ihale hazırlık projesi tamamlandı, ihale hazırlık süreci devam ediyor. İnşallah en kısa zamanda yeni terminal binası, apron, yaklaşma yolları, taksi yolları ile birlikte yeni bir alanda sizler hizmet vermeye devam edeceksiniz. Şüphesiz ki biz değişik zamanlarda ilimizin turizm potansiyelini iyi kullanabilmek, kültürel değerlerimizi çok daha iyi tanıtabilmek, Diyarbakır’ı iyi tanıtabilmek, buraya turist çekebilmek ve turizm pastasından elde edebileceğimiz geliri arttırabilmek ve sonuç itibariyle insanlarımızı mutlu kılabilmek için çalışmalarımızı yürütüyoruz” dedi.

Diyarbakır’ı Marka Haline Getirmeliyiz

Daha önce seyahat acenteleri ve konaklama hizmeti veren otel temsilcileriyle bir toplantı düzenlediklerini hatırlatan Vali Toprak,  “Bu toplantıda turizm konusunda neler yapılmalı, ne tür tedbirler geliştirilebilir diye üzerinde çalışma yaptık. Şimdi bu çalışmaları peyderpey devreye sokmak üzereyiz. Bu toplantı çerçevesinde yapmamız gereken en önemli unsurlardan birinin de Diyarbakır’a şu veya bu maksatla gelen insanlarımızın ilk algılamasını olumlu kılmak adına bir takım çalışmalar yapılması gerektiği kanaati ortaya çıktı. İşte bugün bu çalışmayı da oradan esinlenerek uygulamaya koyduk. İster havayolu ile gelsin, ister otogara otobüslerle gelsinler isterse özel araçlarla veya başka vasıtalarla gelsinler, biz nerede ilk önce o gelenlerle karşılaşıyorsak o zaman algımızı iyi oluşturmak noktasındayız. Kendimizi iyi tanımak noktasındayız. Bu çalışmayı da bundan dolayı yapıyoruz. Demek ki burada sadece taksi hizmeti veren arkadaşlar değil, sadece güvenlik hizmeti veren arkadaşlar değil, sadece pasaport noktasında çalışan arkadaşlar değil, sadece yer hizmetleri, temizlik hizmetleri değil hepsini bir araya getiren kapsayan ve bu iletişimi, motivasyonu sağlayacak tüm arkadaşlara yönelik bu bilgilendirme proje çalışmasını yaptık. Ben hayırlı olduğunu düşünüyorum. Çünkü nereden gelirsek gelelim, nereye gidersek gidelim ilk önce o ilk intiba hakikaten çok önemli oluyor. Bu noktada sizlerin hangi sıkıntılar içerisinde, hangi stres içersinde görev yaptığınızı gayet iyi biliyoruz. Ancak dışarıdan gelen konuklarımız bizim ne tür bir stresle dolu olduğumuzu asla ve asla bilemezler. Onlar sizlerle karşılaştıklarında sizin onlara karşı olumlu veya olumsuz tavırlarınıza karşı bir algı geliştiriyorlar. Onun için sizlerin pozisyonun çok önemli olduğunu düşünüyoruz. Biz burada Diyarbakır’ın ekmeğini yiyorsak, suyunu içiyorsak ve burada bir kamu hizmeti yapıyorsak, Diyarbakır adını da marka değerine çıkarmak noktasındayız. Kendi sorunlarımız olabilir veya bir sıkıntı yaşamış olabiliriz ama bunu gelen konuklara yansıtmamalıyız. Çünkü konuklarımız üzerinde bırakacağımız ilk intiba nasıl başlarsa öyle de devam eder. Onun için buna dikkate etmemiz gerekiyor. Eğer ki Diyarbakır’ın turizmini ve marka değerini yükseltmek istiyorsak, burada yaşayan 1,6 milyon nüfusumuzun hepsinin ama öncelikle görev yapan siz değerli arkadaşlarımızın bu gibi yerlerde önemli bir fonksiyon üstlendiğini üzerine basarak ifade etmek istiyorum” dedi.

Ajans Olarak Turizm Altyapısına 17 Milyon TL Hibe Desteği Sağladık

Burada verilen eğitim hizmetlerinin ve havaalanında yapılan alt yapı hizmetlerinin tamamlanmasıyla birlikte daha modern alanlarda ve daha geniş imkânlarla daha iyi hizmet verileceğine inandığını aktaran Vali Toprak, “Daha önce de havaalanının çeşitli noktalarında sıkıntılar yaşanıyordu. Bunlar peyderpey çözümlendi. İkinci bir kontrol noktası ve bekleme salonu oluşturuldu. Şimdi daha kapsamlı bir çalışmayla çok daha iyi bir alana kavuşmuş olacağız. Biz kalkınma ajansı olarak hem ekonomik alt yapıda katkı sağlıyoruz, hem turizm altyapısının geliştirilmesi konusunda katkı sağlıyoruz. 2010 yılı içerisinde yaklaşık 22.5 milyon TL’lik bir katkı sağladık. Bir o kadar da hibeden faydalanıcıların katkısı oluyor. Turizm altyapısında yaklaşık 10 milyon TL ve 2011’de de 6 milyon TL olmak üzere yine 16-17 milyon TL bir hibe destek de bulunduk. Ekonomik değer olarak da yine 2011 yılı içerisinde 23 milyon TL bir katkı da bulunduk ama bununla birlikte ajanslarımızın önemli bir katkısının olduğunu düşünüyoruz. Doğrudan faaliyet desteklerini ve teknik destekler vererek bu gibi toplantıların ve projelerin hayata geçirilmesi ve olumlu çıktılarının da oluşmasını sağlıyoruz.  Şu an da burada yapılan faaliyeti kalkınma ajansımız aracılığıyla teknik destek programından oluşturduk ve bunun gibi şu ana kadar yanlış hatırlamıyorsam 2010 yılı içerisinde teknik destek programından 34 projeye 225 bin TL’ye yakın bir kaynak aktardık. 2011 yılı içerisinde de yine 21 projeye 225 – 230 bin TL’lik bir katkıyı aktarmış olduk. Bunlar hep bu gibi projeler çerçevesinde yapılan desteklerdir ve bunun çok hayırlı olacağına inanıyorum. İnşallah sizlerle bizler hepimiz bulunduğumuz yerde görevimizin sorumluluğu ve bilinciyle hareket edebilirsek ve bunun şuurunda olarak hizmet etmeye devam edebilirsek hakikatten hem algıyı iyi yönetmiş olacağız hem değişimi iyi yönetmiş olacağız ve hem de geleceği iyi yönetmiş olacağız diye düşünüyorum” dedi.

İşimizi İnsani Vicdani ve Ahlaki Boyutuyla Ele Almalıyız

Diyarbakır’ın geçmişinde onlarca medeniyete beşiklik ettiğini ve kadim bir şehir olduğunun altını çizen Vali Toprak, Medeniyetin doğduğu topraklarda yaşayan insanlarımızın da bu medeniyet değerlerine yakışır bir davranış içinde olmaları gerektiğini belirterek, kenti ileriye taşımak için herkesin el birliği ile mücadele etmesi gerektiğini söyledi. Her işin çeşitli zorlukları olduğunu ifade eden Vali Toprak, “Önemli olan hangi işte çalışıyor olursak olalım işimizi insani, vicdani ve ahlaki boyutuyla ele almamızdır. Elbette sizin de konumunuz itibari ile işinizin stresi çok. Ancak ben inanıyorum ki burada almış olduğunuz bu kısa eğitimle de olsa gerek işinize gerekse yaşadığınız kente ve her gün muhatap olmak durumunda kaldığınız insanlara karşı bakış açınız bir şekilde daha da farklılaşmıştır. Amacımız da budur yani farkındalık yaratmak. Umarım bunu bir nebze de olsa başarabilmişizdir. Ben burada bu eğitime katkı ağlayan başta değerli hocamız Prof Dr. İsmet Barutçugil olmak üzere, Vali Yardımcımıza ve Kalkınma Ajansımıza en kalbi teşekkürlerimi sunuyorum. Hepinizi saygıyla selamlıyorum” dedi.
Yapılan konuşmalardan sonra çeşitli birimlerde görev yapan ve eğitime katılan havaalanı personeline katılım belgeleri  Vaki Toprak tarafından verildi. Eğitimci yazar Prof Dr. İsmet Barutçugil de Vali Toprak’a  kendi kitaplarını hediye etti. Vali Toprak daha sonra havaalanı taksi durağına giderek burada görevli taksicilerle sohbet edip sorunlarını dinledi ayrıca durakta bulunan taksicilere Diyarbakır’ı tanıtım amacıyla Valiliğimiz tarafından basımı gerçekleştirilen çeşitli broşürler ile yine Valiliğimiz ve TRT işbirliği ile hazırlanmış Diyarbakır Türkülerinin yer aldığı CD setini hediye ettiler.