Yavaş Şehir Halfeti’de Meyve Yemekleri Festivali Turizme Hız Kazandıracak

10 Mayıs 2017 Çarşamba 14:54
  • Yavaş Şehir Halfeti’de Meyve Yemekleri Festivali Turizme Hız Kazandıracak
  • Yavaş Şehir Halfeti’de Meyve Yemekleri Festivali Turizme Hız Kazandıracak
  • Yavaş Şehir Halfeti’de Meyve Yemekleri Festivali Turizme Hız Kazandıracak
  • Yavaş Şehir Halfeti’de Meyve Yemekleri Festivali Turizme Hız Kazandıracak
  • Yavaş Şehir Halfeti’de Meyve Yemekleri Festivali Turizme Hız Kazandıracak

Türkiye’deki 12 yavaş şehir (Cittaslow) arasında bulunan Halfeti, yemek turizminde her geçen gün önemli mesafeler almaya devam ediyor. Avrupa Birliği (AB)-Türkiye Mali İşbirliği kapsamında Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığının Program Otoritesi olduğu Rekabetçi Sektörler Programı kapsamında Karacadağ Kalkınma Ajansı tarafından hayata geçirilen Şanlıurfa’da Tarih Yeniden Canlanıyor Projesi çerçevesinde Halfeti’de Meyve Yemekleri Festivali düzenlendi.

Şanlıurfa’da turizmi desteklemek amacıyla uygulanan proje kapsamında Karacadağ Kalkınma Ajansı ile AB yetkilileri işbirliğiyle gerçekleştirilen festival kapsamında çalıştay gerçekleştirdi.Çalıştay esnasında Halfeti’nin yemek destinasyonu olarak konumlandırılmasının rolü incelendi. Uzmanların Halfeti yemeklerine yönelik marka potansiyeline sahip olarak gördükleri ürünler, İsot, Sade Yağ, ciğer kebabı, patlıcan kebabı, keme kebabı, meyve yemekleri, nohut dürüm, tirit çorbası,  geleneksel Urfa kahvaltısı ve mırra olarak sıralandı.

Halfeti’yi yemek destinasyonuna dönüştürmek için uzmanlar, şehrin yemek kalitesini ve sunumunu iyileştirmesi, nitelikli ve cana yakın bir yaklaşımla hizmetleri standartlaştırması, bir marka geliştirmesi ve tanıtım ve reklam kampanyası uygulaması gerektiğini vurguladı. Projenin ikinci sunumunda kalite standartlarının Halfeti’nin Yavaş Şehir olarak tanınmasına nasıl katkıda bulunacağı ele alındı. Turizm kalite programı uzmanı KaiPartale, “İster beş yıldızlı ister tek yıldızlı olsun her zaman kalite için bir pazar vardır. Her düzeyde kaliteye odaklanılırsa ziyaretçiler daha uzun kalmaya teşvik edilir, aile ve arkadaşlarına tavsiye eder ve geri gelmek ister. Bu durum ayrıca, yerli ve yabancı turistleri daha uzun süre kalmaya teşvik eden Yavaş Şehir hedefleriyle de uyumludur” dedi. 

Çalıştaydaki panelde konuşan Turizm Marka Uzmanı Alessando Guzzo da projenin Şanlıurfa iline yönelik Turizm Bölge Planı hazırlayacağını ve bu planda Halfeti’ye öncelik verilerek şehrin daha da destekleneceğini açıkladı. Ayrıca yine proje kapsamında uygulanacak Turizmde Kalite Sistemi Geliştirme Programı kapsamında Halfeti’deki yerel otelciler, restoranlar, gezi teknesi operatörleri ve diğer ilgili taraflara eğitim verileceğini ve kapasitelerinin artırılacağını ekledi.