3 gün süren seminerde “Uluslararası Ticarette Ticari Bilginin Önemi”, “Çağdaş İhracatın Stratejisi”, “Hedef Pazar Tespiti Uygulaması”, “Hedef Pazarlarımızın Belirlenmesi”, Seçilen Pazarlarda Araştırma Tekniği”, “İhracatta Strateji ve Plan”, “İhracatın Araçları”, “E-Ticaretin Unsurları ve Uluslararası Pazarlamayla İlişkileri”, “İhracat Pazarlamasında Fiyatlama”, “İhracat Pazarlamasında Bayii Yönetimi”, “İhracat Pazarlamasında Ürün” ve “Hedef Pazarda Yoğunlaşma” konularında eğitim verildi.
Eğitim ile firmaların küresel rekabete uyum sağlayarak ihracatlarını artırmayı amaçladıklarını belirten Yaman Koç, “Günümüzde üretim ile ilgili sorunlar artık birinci öncelik olmaktan çıkmış durumda. Firmalarımızın pazarlama departmanları, özellikle dış ticaret bölümleri her geçen gün büyüyor. İhracat yapmadan bir firmanın büyümesi günümüzde neredeyse imkânsız. Türkiye’de 1993 yılından bu yana dış ticaret eğitimleri veriyoruz. Ayrıca aralarında İstanbul Sanayi Odası, Gaziantep Ticaret Odası’nın da bulunduğu kurum ve kuruluşlara danışmanlık hizmetleri sunuyoruz. Karacadağ Kalkınma Ajansı Diyarbakır Yatırım Destek Ofisi’nin katkısıyla verdiğimiz bu eğitim ile Diyarbakır’daki firmalarının kısa zaman içinde ihracatlarını minimum yüzde 15 artırabileceklerini söyleyebiliriz” dedi.
Eğitim sayesinde firmaların dış ticaret departmanlarına önemli katkı sağlayabileceklerini vurgulayan Koç şunları söyledi: “Dünyada rekabet çok çetin. Yeni pazarlara yeni müşterileri bularak ulaşabilirsiniz. Bu nedenle bilgi, bilgiye ulaşımı sağlayan istihbarat, bu bilgileri amacınıza uygun olarak analiz edip, uygun stratejiler hazırlayarak doğru hareket etmek zorundasınız. Yoksa amacınıza ulaşamazsınız. Firmaların dil bilen mümkünse hedef pazarların konuştuğu dili bilen nitelikli elemanları istihdam etmeleri onlar için büyük avantaj sağlayacaktır.”
Eğitime katılan SİMDO dondurma Dış Ticaret Sorumlusu Gülistan Arukan, firma olarak geçen yıl ilk kez ihracat yapmak planladıklarını ancak kurumlardan istedikleri desteği bulmakta zorlandıklarını söyledi. Arukan, “Bu nedenle bu eğitime katıldım. Amacımız firma olarak bu konuda gerekli bilgi birikimine ulaşarak, büyümemize önemli katkısının olacağını düşündüğümüz ihracatı sorunsuz bir şekilde gerçekleştirme kapasitesine ulaşmak” dedi.
Odabaşı Makine Satış Pazarlama Müdürü Mehmet Bozan ise eğitimle kendi firmalarının dış ticaretteki durumunu test etmeyi hedeflediklerini söyledi. Bozan, “Firma olarak zaten yoğun olarak ihracat yapmaktayız. Bu konudaki potansiyelimizi tespit etmek, yanlışlarımızı, doğrularımızı, yapmamız gerekenleri görmek istedik. Bu eğitim, kurumsal kapasitemizi artırmaya yönelik çalışmalarımız için bize yol haritası sundu. Çok faydalı olduğuna inanıyoruz” diye konuştu.