Türkiye'nin İlk Bölgesel Turizm Markası Mezopotamya Tanıtıldı

28 Haziran 2021 Pazartesi 12:38
  • Türkiye'nin İlk Bölgesel Turizm Markası Mezopotamya Tanıtıldı

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank ile Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, GAP Bölgesi Turizm Tanıtım ve Markalaşma Projesi kapsamında, Türkiye'nin destinasyon odaklı ilk bölgesel turizm markası "Mezopotamya"yı tanıttı. Şanlıurfa Arkeoloji Müzesi’nde gerçekleştirilen Güneydoğu Anadolu Bölgesinin turizm potansiyelini tüm dünyaya tanıtmak üzere oluşturan "Mezopotamya" markasının tanıtım programına, Şanlıurfa Valisi Abdullah Erin, AK Parti Şanlıurfa milletvekilleri Zemzem Gülender Açanal ile Mehmet Ali Cevheri, Şanlıurfa Büyükşehir Belediye Başkanı Zeynel Abidin Beyazgül, GAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkan Vekili Mehmet Açıkgöz, Türkiye Belediyeler Birliği Başkanı Fatma Şahin ile Karacadağ Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Dr. Hasan Maral katıldı.

 

Mezopotamya'nın tarihin her döneminde insanları kendisine çekmiş ve sayısız medeniyete ev sahipliği yapmış kadim bir bölge olduğunu vurgulayan Varank, bölgenin tarihine ilişkin bilgi verdi. Kendine özgü güzellikleri anlatmakla bitmeyen toprakları, dünyanın sayılı turizm destinasyonları arasına sokmak için kolları sıvadıklarını belirten Varank, "Kültür ve Turizm Bakanlığımız ile bugün tanıtımını yaptığımız Türkiye'nin destinasyon odaklı ilk turizm markasını, yani Mezopotamya markamızı oluşturduk. Bu sayede, kültürel ve doğal mirası koruyarak, Mezopotamya’yı global bir marka haline getirip insanların zihnine kazımak, daha çok insanın buraları ziyaret ederek unutulmaz anılar biriktirmesini sağlamak istiyoruz. Böylece turizm gelirlerini artırmayı, yeni istihdam olanakları ortaya çıkarmayı ve bölgedeki kalkınmanın hızlanmasını amaçlıyoruz." dedi.

 

KAPSAYICI BAKIŞ AÇISI

 

Global bir marka oluşturmanın birçok parametreyi bir arada düşünmeyi gerektirdiğini ve uzun vadeli stratejik bir iş olduğunu dile getiren Varank, GAP İdaresi ve kalkınma ajanslarıyla markalaşma konusunda kapsayıcı ve profesyonel bir bakış açısı geliştirdiklerini anlattı.

 

WEB SİTESİ VE MOBİL UYGULAMA

 

Varank, saha çalışmalarından topladıkları verilerle tematik kent içi ve bölge rotalarını belirlediklerine değinerek, "Belirlenen bu rotalar, oluşturduğumuz web sitesi ve mobil uygulamaya aktarıldı. Türkçe ve İngilizce sosyal medya hesapları oluşturuldu. Mezopotamya’daki etkinlik, deneyim, gastronomi ve konaklama noktalarının interaktif haritalarını, 35 kent rotasını, 9 tematik rota ve seyahate dair ipuçlarını barındıran bir web sitesi oluşturduk. Şu anda sitemizde Türkçe ve İngilizce içeriklerle ziyaretlerine hizmet sunuyor. İnşallah kısa süre içinde dil çeşitliliğini de artıracağız." şeklinde konuştu.

 

MEZOPOTAMYA GEZİ REHBERİ

 

Bu içeriklere mobil cihazlarından ulaşmak isteyenlerin "Mezopotamya Gezi Rehberi"ni uygulama mağazalarından indirebileceklerini anlatan Varank, içeriklerin zamanla daha da zenginleştirileceğini söyledi.

 

ULUSAL MEDYA GÖRÜNÜRLÜĞÜ

 

Varank, Mezopotamya markasının tanıtım çalışmalarında kullanılacak hikayelerin ve filmlerin çekimlerinin büyük oranda tamamlandığını belirterek, markanın uluslararası ve ulusal medya görünürlüğünü ve bilinirliğini artıracak, bölgenin avantajlarını ön plana çıkaracak faaliyetleri de yürüteceklerini bildirdi.

 

DESTANSI TOPRAKLARLA BAĞ

 

Yurt içi ve yurt dışı menşeili birçok gazete, dergi, TV, internet ve billboardlarda Mezopotamya destinasyonunun tanıtımını yapacaklarını söyleyen Varank, "Gazeteci, turizm dergisi yazarları ve sosyal medya elçilerinden oluşan heyetleri buraya davet edip yerinde tanıtım çalışmaları yapacağız. Önemli kültür ve turizm merkezlerini ziyaret eden heyetlere Mezopotamya markasının sahip olduğu güzellikler hakkında detaylı bilgilendirmeler yapacağız. Bu sayede daha çok kişinin bu destansı topraklarla bağ kurmasını sağlayacağız." ifadelerini kullandı.

 

YEREL KALKINMA

 

Kültür ve Turizm Bakanlığı ile bölgenin potansiyelini yerel kalkınmayı da harekete geçirecek şekilde Mezopotamya markasıyla çok daha iyi bir şekilde tanıtacaklarını vurgulayan Varank, "Mezopotamya markasını gerçek bir dünya markası haline getireceğiz. Buranın turizmden aldığı payı çok daha fazla artıracağız. Bu bölgeye dünyanın dört bir yanından turistler gelecek ve bu muhteşem coğrafyayı ülkelerine döndüklerinde anlatacaklar." şeklinde konuştu.

 

TURİZM ÇEŞİTLİLİĞİ

 

Kültür ve Turizm Bakanı Ersoy da, GAP Bölgesi Turizm Odaklı Tanıtım ve Markalaşma Projesi'nin Adıyaman, Batman, Diyarbakır, Gaziantep, Kilis, Mardin, Siirt, Şanlıurfa ve Şırnak illerini kapsadığını belirterek, bu bölgenin Türkiye'nin sahip olduğu turizm çeşitliliğini yansıttığını söyledi.

 

“MEZOPOTAMYA” ROTASI

 

Mezopotamya markasının çok önemli olduğuna inandığını vurgulayan Bakan Ersoy, "Türkiye açısından bizim aslında turizmi 81 vilayete yayma çalışmamız var, burada ben ilk görevle geldiğimde belirtmiştim. Bunu hızlı şekilde değerlendiren bölge siz oldunuz. Önemli olan şehirleri rotalar halinde birleştirmek, burada biz 4-5'li rotalar planlarken siz 9 il birleştiniz çok güzel bir Mezopotamya destinasyonu bölgesi ve rotası oluşturdunuz. Bence Türkiye'nin dünyada çalıştığı bölgesel tanıtım operasyonu için ilk ve örnek bölge oldunuz." şeklinde konuştu. Konuşmaların ardından Bakanlar Varank ve Ersoy ile markanın paydaş kuruluşları, hazırlanan ortak protokolü imzaladı.

 

 

Türkiye'nin İlk Bölgesel Turizm Markası Mezopotamya TanıtıldıTürkiye'nin İlk Bölgesel Turizm Markası Mezopotamya TanıtıldıTürkiye'nin İlk Bölgesel Turizm Markası Mezopotamya TanıtıldıTürkiye'nin İlk Bölgesel Turizm Markası Mezopotamya TanıtıldıTürkiye'nin İlk Bölgesel Turizm Markası Mezopotamya TanıtıldıTürkiye'nin İlk Bölgesel Turizm Markası Mezopotamya TanıtıldıTürkiye'nin İlk Bölgesel Turizm Markası Mezopotamya Tanıtıldı