KURUMSAL
Karacadağ Kalkınma Ajansımız, TRC2 (Diyarbakır-Şanlıurfa) Bölgesi’nde faaliyet göstermek üzere, 25.01.2006 tarih ve 5449 sayılı Kalkınma Ajanslarının Kuruluşu, Koordinasyonu ve Görevleri Hakkında Kanun’un 3’üncü maddesine dayanılarak 22.11.2008 tarihli Resmî Gazete’de yayımlanan 10.11.2008 tarih ve 2008/14306 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile kurulmuş ve Ajans Genel Sekreterinin 20 Ağustos 2009 tarihinde göreve başlaması ile faaliyetlerine başlamıştır.
BÖLGENİN VİZYONU
TRC2 Bölgesi’nin vizyonu; “Büyüyen ekonomisi ve yükselen yaşam kalitesi ile Ortadoğu’nun yeni çekim merkezi Diyarbakır-Şanlıurfa Bölgesi”dir.
KURUMSAL MİSYON
Karacadağ Kalkınma Ajansı 2021-2025 Stratejik Planı’nda Ajansın misyonu; ”Bölge kalkınma stratejilerini belirlemek, paydaşlarla işbirliği içinde uygulanmasını sağlamak, yatırım destek faaliyetleri ve uluslararası fonlar ile bölgenin sosyal ve ekonomik kalkınmasına katkıda bulunmak” olarak belirlenmiştir.
KURUMSAL VİZYON
Katılımcı yöntemlerle hazırlanan Karacadağ Kalkınma Ajansı 2021-2025 Stratejik Planı’nda Ajansın vizyonu, “Bölge kalkınması için uluslararası standartlarda hizmet veren öncü bir kurum olmaktır.” olarak belirlenmiştir.
KURUMSAL STRATEJİK PLAN
Ulusal kalkınma planı ve programları ile bölge planına uygun olarak hazırlanması gereken stratejik plan, 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu’nda, “Kamu idarelerinin orta ve uzun vadeli amaçlarını, temel ilke ve politikalarını, hedef ve önceliklerini, performans ölçütlerini, bunlara ulaşmak için izlenecek yöntemler ile kaynak dağılımlarını içeren plan” olarak tanımlanmıştır.
ORGANİZASYON YAPISI
Karacadağ Kalkınma Ajansı’nın teşkilat yapısı, Yönetim Kurulu, Kalkınma Kurulu ve Genel Sekreterlikten oluşmaktadır. Yönetim Kurulu, Ajansın karar organı olarak görev yaparken, Kalkınma Kurulu danışma organı ve Genel Sekreterlik de yürütme organıdır.
MEVZUAT
Ajanslar, bölgeler esas alınarak Cumhurbaşkanı kararı ile kurulur. Ajans merkezinin bulunacağı il, Cumhurbaşkanı kararında belirtilir. Bölgelerin yeniden düzenlenmesine ve kurulmuş olan ajansın kaldırılmasına Cumhurbaşkanı yetkilidir. Ajanslar, tüzel kişiliği haiz ve bu Bölümde düzenlenmemiş bütün işlemlerinde özel hukuk hükümlerine tabidir.
ÇALIŞMA PROGRAMLARI
4 Numaralı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 203. madde birinci fıkra ve b bendi gereği Ajans Çalışma Programları hazırlanmış ve kamuoyuna açıklanmıştır.
BÜTÇE GERÇEKLEŞMELERİ
Kalkınma Ajansları Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliğinin 14. maddesinin 2. bendinin (b) fıkrası gereğince ilan edilmesi gereken Ajansımız Bütçe Gelir-Giderleri açıklanmaktadır.
KALİTE & BİLGİ GÜVENLİĞİ
Karacadağ Kalkınma Ajansı, etkisi uluslararası düzeyde ispatlanmış TS EN ISO 9001:2015 ve TS EN ISO 27001:2017 entegre Kalite&Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemleri felsefesini esas almıştır.
ETİK KOMİSYONU VE REHBERİ
Etik, günümüzde evrensel bir nitelik kazanmıştır. Devletler ve uluslar, başka alanlarda farklı görüşlere sahip olmakla beraber, etik konusu üzerinde büyük bir mutabakat içinde olabilmektedirler.
KURUMSAL LOGO
Kurum veya kuruluşun İsmi, Semboller (Logo), temel harf karakterleri, tercih edilecek renkler bir kurumun görsel iletişim sistemini oluşturan temel malzemeleridir.
FAYDALI LİNKLER
KURUMSAL
Ajansımız, Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemine geçilmesinin ardından 10 Temmuz 2018 tarihli ve 1 nolu Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 387. maddesiyle, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığının ana hizmet birimleri arasında yer alan Kalkınma Ajansları Genel Müdürlüğü koordinasyonunda hizmetlerini sürdürmektedir.
Kalkınma Ajanslarının temel kuruluş gerekçesi, “bölgesel gelişme politikalarını yerel bazda uygulayacak kurumsal bir mekanizmanın geliştirilmesi”dir. Kalkınma Ajansları; kamu kesimi, özel kesim ve sivil toplum kuruluşları arasındaki işbirliğini geliştirmek, kaynakların yerinde ve etkin kullanımını sağlamak ve yerel potansiyeli harekete geçirmek suretiyle, ulusal kalkınma plânı ve programlarda öngörülen ilke ve politikalarla uyumlu olarak bölgesel gelişmeyi hızlandırmak, sürdürülebilirliğini sağlamak, bölgeler arası ve bölge içi gelişmişlik farklarını azaltmak amacıyla oluşturulmuş kurumsal yapılardır. Sadece hibe dağıtacak bir kuruluş olmayan Kalkınma Ajansı, bölgesel kalkınma ve gelişmenin yönetiminde ve yönlendirilmesinde kamu ve özel sektör ile sivil toplumun işbirliği ve güç birliğini sağlayarak yerelde yeni bir “yönetişim” mekanizması sunmaktadır. Güçlü bir insan kaynakları potansiyelini barındıran Ajansımızda farklı branşlarda en az bir yabancı dil bilen 23 uzman personeli ile bu yönde çalışmalarını sürdürmektedir.
Ajansımıza bağlı olarak Diyarbakır ve Şanlıurfa illerinde faaliyet gösteren Yatırım Destek Ofisleri, hem bölgemizin iş ve yatırım olanaklarının tanıtımını yapmakta, hem yatırımcılara “ücretsiz” danışma hizmeti vermekte, hem de yatırımcıların önündeki “bürokratik engelleri” asgari düzeye indirmeye çalışmaktadır.
Gerek ülkemizde ve özellikle bölgemizde Kalkınma Ajanslarının kurulması, büyük bir heyecan ve beklenti oluşturmuştur. Bu süreçte, bölgemizin potansiyelini harekete geçirmede ve bölgesel gelişmeyi gerçekleştirerek bölgeler arası ve bölge içi gelişmişlik farklarını azaltmada Kalkınma Ajansımıza büyük görevler düşmektedir.