a) Yıllık çalışma programını kabul etmek ve Sanayi ve Teknoloji Bakanlığının onayına sunmak.
b) Yıl içinde ihtiyaçlara göre bütçeyi revize etmek.
c) Yıllık malî raporu ve kesinleşen bütçe sonuçlarını onaylamak.
ç) Taşınır ve taşınmaz mal alımı, satımı ve kiralanması ile hizmet alımına karar vermek.
d) Altı aylık ara rapor ile yıllık faaliyet raporunu Sanayi ve Teknoloji Bakanlığına göndermek.
e) Ajans bütçesini onaylamak ve Sanayi ve Teknoloji Bakanlığına göndermek.
f) Genel sekreterlik tarafından sunulan program, proje ve faaliyetlerin desteklenmesine ilişkin teklifler ile kişi ve kuruluşlara yapılacak yardımları onaylamak.
g) Ajansa yapılacak bağış ve hibeleri kabul etmek.
ğ) Personelin işe alınması ve işine son verilmesine karar vermek.
h) Genel sekreterce belirlenen çalışma birimlerini ve bunlar arasındaki iş bölümünü onaylamak.
ı) Taşıt dışındaki taşınır malların alımı, satımı ve kiralanması ile hizmet alımı konularında genel sekreterin yetkili olacağı sınırları tespit etmek.
1964 yılında Rize Çayeli Kaptanpaşa´da doğan Karaloğlu, ilkokulu Kaptanpaşa´da, ortaokul ve lise tahsilini Rize İmam Hatip Lisesi´nde tamamladı.
1985 yılında İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi’ne girdi. Buradan 1989 yılında mezun olan Karaloğlu, avukatlık stajının ardından 1990 yılında kaymakam adayı olarak mesleğe başladı. Karaloğlu, adaylık sırasında 8 ay İngiltere’de eğitim aldı.
1994 yılında Kırıkkale-Karakeçeli Kaymakamı olarak görev yapan Karaloğlu, aynı yıl vatani görevini yapmak üzere bu görevine ara verdi. Askerliğini tamamlamasının ardından yine Kırıkkale-Karakeçili Kaymakamı olarak görevine geri dönen Karaloğlu, daha sonra sırasıyla:
1996-1998 yılları arasında Şanlıurfa-Harran Kaymakamı,
1998-2000 yılları arasında Yozgat-Çekerek Kaymakamı,
2000-2002 yılları arasında yılları arasında Tokat-Reşadiye Kaymakamı,
2002- 2003 yılları arasında Kırklareli Vali Yardımcılığı,
2003-2004 yılları arasında İçişleri Bakanlığı Hukuk Müşaviri (Başbakan Danışmanı),
10.06.2004–14.06.2009 tarihleri arasında Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri olarak görev yaptı.
Yerel Yönetimler Kamu İşverenleri Sendikası’nın (YERELSEN) kurulmasına öncülük eden Karaloğlu, Mayıs 2009 ayına kadar Sendika Genel Başkanlık görevini sürdürdü.
12.06.2009-02.08.2013 tarihleri arasında Van Valilisi,
04.08.2013-10.06.2016 tarihleri arasında Bursa Valisi,
10.06.2016-19.06.2020 tarihleri arasında Antalya Valisi olarak görev yaptı.
09.06.2020 tarihli 2020/274 sayılı Cumhurbaşkanlığı Atama Kararı ile Diyarbakır Valiliği görevine atanarak, 19.06.2020 tarihi itibariyle görevine başladı.
Kırgızistan Cumhuriyeti’nin köklü üniversitelerinden Mahmud Kaşgari Barskani Doğu Üniversitesi tarafından "Fahri Doktora" unvanına layık görülen Karaloğlu, öğretmen Sevim Hanım ile evli olup, iki kız çocuk babasıdır.
Zeynel Abidin BEYAZGÜL, 1957 yılında Şanlıurfa'da doğdu. İlk, orta ve lise eğitimini Şanlıurfa'da tamamladıktan sonra 1983 yılında İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nden mezun oldu.
1985-1996 yılları arasında Avukatlık görevine başlayan BEYAZGÜL, 1985 yılında Şanlıurfa Belediyesi Hukuk İşleri Müdürlüğü yaptı.
1996 yılında Kayseri İncesu Noteri olarak atanan BEYAZGÜL, Viranşehir 1'inci, Adıyaman 3'üncü, Adıyaman 1'inci ve Malatya 2'inci noterliğinden sonra Şanlıurfa 5'inci noterliğinde görevini ifa etti.
Noterlik mesleği süresince 2011 yılında Malatya Noter Odası Başkanlığı, 2014-2018 yılları arasında ise Türkiye Noterler Birliği Başkan Yardımcılığı görevini yürüttü.
2004 yılında AK Parti Merkez İlçe Başkanlığı, 2015-2018 yılları arasında AK Parti Şanlıurfa İl Başkanlığı görevini başarıyla icra eden Zeynel Abidin BEYAZGÜL, 31 Mart 2019 Yerel Seçimlerinde Şanlıurfa Büyükşehir Belediye Başkanı seçildi.
Zeynel Abidin BEYAZGÜL, evli olup 3 çocuk babasıdır.
1962 Diyarbakır doğumlu. İlk ve orta öğrenimini Diyarbakır’da tamamladıktan sonra 1980 yılında kaydolduğu Ege Üniversitesi Eczacılık Fakültesinden 1984 yılında mezun oldu. Yükseköğreniminin ardından Diyarbakır Dicle ilçesinde başladığı serbest eczacılık mesleğini daha sonra kent merkezine taşıyarak devam ettirdi.
1996-2000 yıllarında 11. Bölge Diyarbakır Eczacı Odası Yönetim Kurulu Başkanlığını yaptı. 2005-2007 yılları arasında Diyarbakır Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkan Yardımcılığı görevinin ardından 2007-2008 yıllarında Yönetim Kurulu Başkanlığı görevlerini yürüttü. 2010 yılında aralarında eski parlamenter, akademisyen, hukukçu, doktor, mühendis, yazar ve iş insanlarının bulunduğu bir grup sivil toplum aktivisti ile birlikte Dicle Toplumsal Araştırmalar Merkezi (DİTAM) adlı düşünce kuruluşunu kurdu. DİTAM’ın kurucu başkanlığı ve 3 dönem Yönetim Kurulu Başkanlığını yaptığı süreçte Tigris Diyalogları, Kırklar Meclisi, Toplumsal Barış Ağı gibi önemli projeleri hayata geçirdi.
Diyarbakır Sanayici ve İş İnsanları Derneği, Barış Vakfı, Denge ve Denetleme Ağı gibi birçok sivil toplum örgütünün üyesidir.
14 Nisan 2018 tarihinde yapılan Diyarbakır Ticaret ve Sanayi Odası seçimlerinde Yönetim Kurulu Başkanlığına seçildi.
Şanlıurfa Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı İ.Halil Peltek, 1961 yılında Şanlıurfa’da doğdu. Öğrenimini Şanlıurfa’da tamamladı. Son teknoloji seracılık ve tarıma dayalı sanayi dallarında faaliyetleri devam etmektedir. Evli ve İngilizce Arapça biliyor.
20 yıldır aktif siyasetle ilgilenen Peltek, 1987-1992 yılları arasında Urfa İl Genel Meclisi Üyeliği, Ankara Genel Meclis Birliği Genel Başkanlığı, 1992-1997 yılarında Şanlıurfa Ziraat Odası Meclis Başkanlığı, 1997-2000 yıllarında Şanlıurfa Ziraat Odası Yönetim Kurulu Başkanlığı, 2002 Türkiye Genel Seçimlerinde AK Parti Urfa 8.sıra Milletvekili Adayı, 2004 yılında GAP Seracılığı Birliği Derneği Kurucu Başkanlığı, 2013-2014 Şanlıurfa Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkan Yardımcılığı yaptı.
İ.Halil Peltek, 19 Nisan 2018’dan beri Şanlıurfa Ticaret ve Sanayi Odası Başkanlığını yürütmektedir.a) Yönetim kurulu kararlarını uygulamak.
b) Yıllık çalışma programı ile bütçeyi hazırlamak ve yönetim kuruluna sunmak.
c) Ajans gelirlerini toplamak, belirlenecek usul ve esaslar ile bütçe ve yönetim kurulu kararlarına uygun olarak harcamaları yapmak.
ç) Yönetim kurulu tarafından tespit edilecek sınırlar içerisinde, taşıt dışındaki taşınır malların alımına, satımına, kiralanmasına ve hizmet alımına karar vermek.
d) Bölgedeki kişi, kurum ve kuruluşların proje üretme ve uygulama kapasitesini geliştirici faaliyetlerde bulunmak.
e) Özel kesim, sivil toplum kuruluşları ve yerel yönetimlerin proje ve faaliyet tekliflerini değerlendirerek malî destek sağlamak üzere yönetim kuruluna öneri götürmek.
f) Desteklenen proje ve faaliyetleri izlemek, değerlendirmek, denetlemek ve raporlamak.
g) Bölgesel kalkınmayla ilgili yurt içindeki ve yurt dışındaki ajans ve kuruluşlarla işbirliği yapmak ve ortak projeler geliştirmek.
ğ) Yerel yönetimlerin plânlama çalışmalarına teknik destek sağlamak.
h) Personelin performans ölçütlerini belirlemek ve performansını değerlendirmek.
ı) Personelin işe alınması ve işine son verilmesini yönetim kuruluna teklif etmek.
i) Ajans genel sekreterliğini temsilen, bölgesel gelişme ile ilgili ulusal ve uluslararası toplantılara katılmak ve yurt dışı temaslarda bulunmak.
j) Ajansın sekretarya işlerini ve görev alanına giren diğer hizmetleri yürütmek.
k) Yönetim kurulunun devrettiği yetkileri kullanmak.
Hukuk Müşaviri görevlerinden dolayı Genel Sekreter ve Yönetim Kuruluna karşı sorumludur.
S.N. | Ad –Soyadı | Üniversite | Bölüm | Unvan |
1 | Av. Veysi DANIŞMAN | Ankara Üniversitesi | Hukuk | Hukuk Müşaviri |
Planlama Programlama ve Koordinasyon Birimi; bölgenin ekonomik, sosyal ve kültürel gelişmesini hızlandırmaya ve rekabet gücünü artırmaya yönelik araştırmalar yapılması, yerel aktörlerin katılımı ile bölgesel ve sektörel bazlı plan ve programlar hazırlanması, yerel, ulusal ve uluslararası kurumlarla işbirliği ve kapasite geliştirmeye yönelik çalışmalar yapılmasından sorumludur.
Birimin faaliyet alanları aşağıda sıralanmaktadır:
S.N. | Adı - Soyadı | Üniversite | Bölüm | Unvanı |
1 | M. Adnan AKSOY | İTÜ | Harita Mühendisliği | Birim Başkanı |
2 | Zühal ÇELEBİ DENİZ | Gazi Üniversitesi | Şehir ve Bölge Planlama | Uzman |
3 | Bünyamin SÜNE | Ankara Üniversitesi | Uluslararası İlişkiler | Uzman |
4 | Sevin DEMİRBAŞ YAY | Mersin Üniversitesi | Bilgisayar Mühendisliği | Uzman |
Program Yönetim Birimi; bölgesel ve uluslararası bölgesel iş birliği mali destek programları ile doğrudan faaliyet desteği ve teknik destek programlarının yönetiminden sorumlu birimdir. Birim; tüm destekler kapsamında, başvuru rehberleri ve ilgili diğer dokümanların hazırlanması, programların ilanı ve tanıtımı, proje hazırlama eğitimlerinin verilmesi, başvuruların alınması, başvuruların teknik ve mali değerlendirmelerinin yaptırılması / yapılması, destek almaya hak kazanan projelerin / faaliyetlerin belirlenmesi ve başvuru sahipleri ile sözleşmelerin imzalanmasına kadar olan sürecin uygulanmasını gerçekleştirmekle yükümlüdür.
Program Yönetim Biriminin görev ve yetkileri şunlardır:
S.N. | Adı - Soyadı | Üniversite | Bölüm | Unvanı |
1 | Baver AYDIN | ODTÜ | İşletme | Birim Başkanı |
2 | Armağan TANRIKULU | Çukurova Üniversitesi | İşletme | Uzman |
3 | Adnan TUZCU | İstanbul Üniversitesi | Hukuk | Uzman |
4 | Ezgi ORTAKAYA | Ankara Üniversitesi | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi | Uzman |
5 | Âdem AKGÜL | Kocaeli Üniversitesi | Endüstri Mühendisliği | Uzman |
S.N. |
Ad –Soyadı |
Üniversite |
Bölüm |
Unvan |
1 |
Emine ARSLAN |
ODTÜ |
Uluslararası İlişkiler |
Birim Başkanı |
2 |
Eser Çağlar YILMAZ |
Marmara Üniversitesi |
İktisat |
Uzman |
3 |
Mustafa BALTACI |
Gazi Üniversitesi |
Uluslararası İlişkiler |
Uzman |
4 |
Yunus EFE |
Gazi Üniversitesi |
İnşaat Mühendisliği |
Uzman |
5 |
Emin GİTMEZ |
Hacettepe Üniversitesi |
İşletme |
Uzman |
Birimin ilgili yıllarda yürüttüğü faaliyetlerle ilgili detaylı bilgi için lütfen tıklayınız.
S.N. |
Ad –Soyadı |
Üniversite |
Bölüm |
Unvan |
1 |
Veysi DANIŞMAN |
Ankara Üniversitesi |
Hukuk |
Birim Başkanı |
2 |
Alper ATEŞ |
Dumlupınar Üniversitesi |
İşletme |
Muhasebe Yetkilisi |
3 |
Ahmet KAYA |
18 Mart Üniversitesi |
İşletme |
Bütçe Muhasebe Finansman Görevlisi |
4 |
Mustafa AVCI |
Anadolu Üniversitesi |
Kamu Yönetimi |
İnsan Kaynakları Görevlisi |
5 |
Osman YAKUT |
İnönü Üniversitesi |
Kamu Yönetimi |
Yönetici Asistanı / Özel Kalem |
6 |
Mehmet ÖZTEK |
Marmara Üniversitesi |
Gazetecilik |
Basın ve Halkla İlişkiler Görevlisi |
7 |
Recai SOFUOĞLU |
Fırat Üniversitesi |
Bilgisayar Mühendisliği |
Bilgi İşlem Görevlisi |
S.N. |
Adı Soyadı |
Üniversite |
Bölüm |
Unvanı |
1 |
Yunus ÇOLAK |
Çukurova Üniversitesi |
Tekstil Mühendisliği |
Koordinatör |
2 |
Eyyüp BULUT |
Marmara Üniversitesi |
Endüstri Mühendisliği |
Uzman |
3 |
M. Cüneyt ATEŞ |
Mustafa Kemal Ünv. |
Kamu Yönetimi |
Uzman |
4 |
Mehmet OĞUL |
Mustafa Kemal Ünv. |
Kamu Yönetimi |
Uzman |
5 |
Halil ÇAKALLI |
ODTÜ |
İnşaat Mühendisliği |
Uzman |
S.N. | Adı | Üniversite | Bölüm | Unvanı |
1 | Diyadin İNAN | Yıldız Teknik Üniversitesi | İktisat | Koordinatör |
2 | Bedri YAY | Marmara Üniversitesi | Endüstri Mühendisliği | Uzman |
3 | Hikmet DENİZ | İstanbul Teknik Üniversitesi | Tekstil Mühendisliği | Uzman |
Diyarbakır Yatırım Destek Ofisi İletişim Bilgileri :
Adres: Karacadağ Kalkınma Ajansı Selahattini Eyyubi Mah. Urfa Bulvarı No:19/B Kat:3 21080 Bağlar / DİYARBAKIR
Telefon : +90 (412) 237 12-16
(GSM) +90 (530) 664 67 14
Faks : +90 (412) 237 12 14
İnternet sitesi: www.investdiyarbakir.com
E-posta: dbakirydo@karacadag.gov.tr